سمیرم شهر آب و آبشار
شمیم ادب
علمی،آموزشی،فرهنگی،اجتماعی

 

 

semirom1

سمیرم ، شهر آب و آبشار




شهرستان سمیرم با خودنمایی بر کوه دنا با آبشار های خروشان و چشمه های جوشان خود بر زمین فخر فروشی می کند.

میثم شهیدانی- سمنا: سمیرم، شهرستانی در جنوب استان اصفهان و همسایه استان های فارس، کهگلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری با قرار گرفتن در مسیر شمال جنوب کشور، پذیرای مسافران است تا خستگی را از تن آنان بیرون کند و با خاطراتی بیادماندنی آنان را راهی جاده های زیبای خود کند.

سمیرم در ۱۶۵ کیلومتری جنوب استان اصفهان با ۱۱۵ آبادی در ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متری بر بلندای کوه سپید جامعه دنا قرار گرفته تا با پیشینه ای تاریخی خود که نقل شده بیش از ۷۰۰ سال قبل از میلاد می باشد مکان های تاریخی را در کنار مناطق گردشگری نمونه برای گردشگران به نمایش بگذارد.

نام های قدیمی سمیرم، زمیران،  سمیران و سیموروم نقل شده و این شهر که ییلاق عشایر در فصل گرم می باشد با خنکای هوای دلپزیری که داراست سالیانه شاهد خیل عظیم گردشگرانی است که در جای جای این شهر برای تفرج چند روزی را  میهمان مردم مهمان پذیر این شهرستان می شوند.

http://semna.ir/wp-content/uploads/2014/01/barfsemirom-6.jpg

مناطق گردشگری بکر و زیبای شهرستان سمیرم در تمام وسعت بیش از ۵ هزار کیلومتر مربعی گسترده شده تا چشم به هر سوی این شهر بیندازید شاهد زیبایی های بی حد و نصابی باشید که بقول اکثر  میهمانان، این شهر سوغاتی از بهشت است و هر رهگذر را بسوی خود جذب می کند.

سمیرم شهر هزار چشمه لقب گرفته تا معرف چشمه های سرد و زیبای آن باشیدکه دو چشمه خوانسار و خانعلی در مرکز شهرستان با آب فراوانی که دارد سرسبزی و زیبایی را در شهر سمیرم دو چندان ساخته و چشمه ناز ونک، چشمه بابازرنگ کمه، چشمه نول پادنا و چشمه آب ملخ با آرامش روح بخش خود سالایانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.

semna.ir

آبشار های بلند و خروشان همچون آبشار خفر، بی بی سیدان، تقرچه، تنگ سیر و آبشار بین المللی سمیرم علاقمندانی دارد که همه ساله برای دیدنشان مسیرهای طولانی و چند صد کیلومتری را طی می کنند و گاه بخاطر تکمیل ظرفیت این پارک ها مجبور به صبر می شوند تا در روزهای آینده بتوانند از این تکه های بهشت استفاده کنند.

tangsir2

مردم شهر سمیرم با زبان فارسی اصیل گفت و گو می کنند که زبانشان به زبان مردمان شیراز کمی شبیه است، اما در بخش های دیگر این شهرستان ترک ها و لر ها ساکن بوده و در تابستان شاهد ییلاق عشایر می باشیم تا سمیرم بزرگترین پذیرای عشایر در کشور باشد.

سیب سمیرم شهرتی جهانی دارد و هر جایی که سخن از سیب مرغوب است نام بزرگترین تولید کننده سیب مرغوب ایران، سمیرم به زبان می آید تا عطر سیب هایی که در ۳۶ هزار هکتار باغات این شهرستان کشت می شود تمام دنیا را فراگیرد.

سمیرم با قدمت چند هزار ساله خود اماناتی را از گذشتگان همراه دارد که می توان به دست کندهای پارک تقرچه، کتیبه های ناخوانای غار اشکفت رز یا اشکفت دراز، میل های سنگی دوران ساسانی، آتشگاهای معتبر، سنگ قبرهای اوایل اسلام و دیگر چیز ها اشاره کرد.

غار های زیاد شهرستان سمیرم از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان می باشد که غار دنگزلو به عنوان زیباترین غار ایران و غارهایی همچون غار کیخسرو به عنوان غار های ناشناخته ایران از جمله آنان بوده که نامشان هر کوهنورد و غار نوردی را بخود جذب می کند.

2_semna.ir

سمیرم تکه ای زیبا از ایران است که بر روی زاگرس ایستاده تا با تنوع بسیار بالای مناطق گردشگری و تاریخی خود هر نوع گردشگری را با هر سلیقه ای به سوی خود بکشاند و با میهمان نوازی مردم این منطقه، آغوش طبیعت بکر و زیبایش بر روی هر میهمانی گشوده باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی